امروز: دوشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - 11 December 2017
آخرین به روز رسانی : هم اکنون

راه آهن آستارا ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است در صورت رسیدن منابع اعتباری لازم می‌توان انتظار داشت راه‌آهن آستارا ظرف یک برنامه چهار ساله به بهره‌برداری برسد.

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به رسیدن طرح راه‌آهن قزوین – رشت به مراحل پایانی کار خود، اظهار کرد: در مرحله بعد راه‌آهن رشت از طریق دو مسیر به بندر انزلی و آستارا خواهد رسید که اجرای آنها نیاز به تامین منابع مالی مورد نیاز دارد.

وی با بیان این که تخمین زده می‌شود راه‌آهن آستارا به حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد، گفت: از این رقم حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به اجرای پروژه و ۱۰۰۰ میلیارد تومان به تملک اراضی مربوط به آن در این محدوده اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل درباره‌ی ویژگی‌های فنی این مسیر نیز توضیح داد: راه‌آهن رشت – آستارا حدودا ۱۷۰ کیلومتر طول دارد و برخلاف راه‌آهن قزوین – رشت که با توجه به قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی و نیاز به ساخت تونل و پل‌های فراوان مسیر دشواری بود، راه‌آهن آستارا از نظر شرایط فنی شکلی ساده‌تر دارد.

خادمی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که دراین پروژه باید مدنظر قرار گیرد بحث مربوط به تملک اراضی است که باید به طور جدی مسائل مربوط به آن را حل کرد و از این رو اعتباری قابل توجه برای آن در نظر گرفت.

به گفته وی، در صورت تامین منابع مورد نیاز و آغاز فرآیند اجرایی می‌توان انتظار داشت این پروژه مهم ظرف یک برنامه چهار ساله به بهره برداری نهایی برسد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل با بیان این که برای تامین منابع اعتباری این پروژه مذاکراتی با سرمایه‌گذاران خارجی انجام شده است، تصریح کرد: یکی از این سرمایه گذاران از کشور اتریش است که با آن‌ها مذاکراتی داشته‌ایم. در این زمینه تفاهم نامه‌هایی به مراحل نهایی رسیده که البته هنوز هیچ یک از آنها قطعی نیستند، اما امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی در این پروژه فراهم شود.

به گزارش ایسنا، با افتتاح راه آهن قزوین - رشت که ظرف ماه‌های آینده انجام خواهد شد تنها گام باقی‌مانده برای تکمیل کریدور ریلی جنوب به شمال کشور راه‌آهن رشت به آستارا است که با توجه به شرایط خاص این پروژه نیاز به تامین مالی قابل توجهی خواهد بود. با رسیدن راه‌آهن به آستارا خطوط ریلی ایران به طور کامل به کشور آذربایجان متصل می‌شود و از طریق آن می‌توان کریدور ریلی اروپای شرقی تا خلیج فارس را فعال کرد. استفاده حداکثری از ظرفیت ترانزیتی این پروژه و افزایش نفوذ حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار یکی از اصلی‌ترین دلایل قرار گرفتن این طرح ریلی در اولویت‌های اصلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع خبر (خبرگزاری ایسنا ) است و پایگاه خبرخوان اِلیـــــم در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 50005959439 پیامک بفرمایید.
با استناد به ماده 74 قانون تجارت الکترونیک مصوب 17/10/1382 مجلس شورای اسلامی ، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه  محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و است.


+ 0
مخالفم - 0
منبع: http://www.isna.ir/news/96071507988/راه-آهن-آستارا-۳۰۰۰-میلیارد-تومان-اعتبار-می-خواهد
تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

ارسال نظر



کد امنیتی کد جدید

" محسن بختیار" و "علیرضا ایزدی" به ۲ نشان طلای رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های پاراآسیایی دست یافتند مسابقات پاراآسیایی جوانان؛ امارات: "علیرضا غوری" به نشان طلای دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۱ دست یافت "مهرداد نجفی" نشان طلای دوی ۱۰۰ متر کلاس T۱۲ پاراآسیایی جوانان را کسب کرد مسابقات پاراآسیایی جوانان؛ امارات ( شنای نابینایان): در۱۰۰متر کرال "مسعود محمودی" نشان نقره و "ابراهیم عمرانی" نشان برنز گرفتند مسابقات پاراآسیایی جوانان؛ امارات (شنای معلولان): در۵۰ متر آزاد (نوجوانان) "ایلیا کاظمیه" و "سینا ضیغمی‌نژاد" نشان نقره گرفتند "محمد کریم‌زاده" در (شنای معلولان) به نشان برنز ۵۰ متر آزاد (نوجوانان) دست یافت مسابقات پاراآسیایی جوانان؛ امارات (شنای معلولان): "عرفان اسماعیلی" در ۱۰۰متر آزاد (جوانان) نشان نقره کسب کرد بازی های پاراآسیایی امارات: تیم گلبال پسران ایران با نتیجه ۹ ـ ۳ مقابل ژاپن پیروز شد تیم گلبال بانوان ایران در ادامه بازی های پاراآسیایی امارات ۷ ـ ۲ تایلند را شکست داد دیدار معوقه هفته هشتم لیگ برتر فوتبال: « پرسپولیس ۲ ـ صنعت نفت آبادان ۰ »
سرخط خبرها: