امروز: شنبه, ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - 24 February 2018
آخرین به روز رسانی : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶

برنامه غذایی در ژاپن

از نان هاي تهيه شده از ذرت مكزيكي استفاده كنيد،و با استفاده از نرم ترتیل ها به جاي چیپس سرخ شده از چيپس هاي سرخ شده با روغن كم استفاده كنيد.

غذای ژاپنی ها غذایي سالم است

 

در بشقاب هاي زيبا غذا را سرو كنيد

به گزارش خبرخوان اِلیم

فراتر از زیبایی، غذای ژاپنی ها غذایي سالم است. اكثر غذاهاي آن ها داراي  کمترین میزان چربی و کالری مي باشد و به جاي آن حاوي بیشترین انرژی غذایی اعم از غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند برنج و ماكاروني است.در برنامه غذايي شان مقدار زیادی ماهی دارند كه داراي  اسیدهای چرب امگا 3 مي باشد كه جهت داشتن قلبي سالم مورد نياز است . ژاپني ها همچينين از مواد غذایی سویا استفاده ميكنند كه سويا داراي منابع پروتئین کم چرب مي باشد وهمچنین ایزوفلاون هاي محافظ سرطاني را تامين می کند.آن ها مواد مغذي، سبزیجات،گیاهان دارویی و مقدار زیادی از انواع مواد غذايي مصرف مي كنند.


 

  از برنامه غذايي ژاپنی ها الگو بگیرید.

- از چاشنی های چینی استفاده کنید تا به شما کمک کند آهسته تر بخورید. شما گرسنگی و نشانه های سيري  را احساس خواهيد كرد  و از مواد غذایی لذت خواهید برد.

- مواد غذايي را حين خوردن به گونه اي تزيين كنيد كه به چشم زيبا ديده شود .در بشقاب هاي زيبا غذا را سرو كنيد. براي اينكه بشقاب حاوي غذا رنگي ديده شود از مقدار زیادی سبزی استفاده كنيد. با گل های گیاهی، میوه ای، یا گل های خوراکی غذا را تزيين كنيد.


 

پاپ میوه

 پاستا ایتالیایی، risotto و polenta نه تنها کربوهیدرات های پیچیده ای را عرضه می کنند بلكه آنها مكمل هاي خوبي براي سبزیجات رنگي و غنی از فیبر و بخش های کوچکی از گوشت، مرغ و ماهی هستند.

 اما در مورد چربی چه پيشنهادي داريد ؟ امروزه روغن زیتون( اشباع نشده) جهت  سلامت قلب مفيد است.

 برای عطر و طعم غذاهاي  ایتالیایی :

- فابیلی (لوبیای سفید) را به سوپ منیزرتون یا سس ماکارونی اضافه کنید.

- ارباريو آماده با سبزيجات معطر تهیه کنید، میگو پخته یا پنیر رنده شده بيفزاييد.


 

منوهای غذايي مکزیکی نيز داراي  مزایای تغذیه ای مي باشند كه از برخی مواد تركيبي به دست آمده اند. بخش گوشت و مرغ به اندازه كافي مورد نياز است ، تا پروتئین کافی را فراهم کند. لوبیا نه تنها سرشار از پروتئین است بلکه آهن و فیبر نیز دارد. سس گوجه فرنگی  مملو از ویتامین های خاص و آنتی اکسیدان ها : کاروتن، ویتامین C و لیکوپن مي باشد. پنیر (حتی کم چرب) باعث ایجاد کلسیم استخوان می شود. تریتیلا، لوبیا و برنج، کربوهیدرات های پیچیده ای را ارائه می دهند: فقط در روش های آماده سازی غذا که چربی را ميفزاييد دقت كنيد.

- از نان هاي تهيه شده از ذرت مكزيكي استفاده كنيد،و با استفاده از نرم ترتیل ها به جاي چیپس سرخ شده از چيپس هاي سرخ شده با روغن كم استفاده كنيد.

- روش پر كردن را امتحان كنيد. به طور مثال ماهی را با آب لیمو، گوجه فرنگی، پیاز، و سنتور یا سس هاي میوه ای یا مرغ کبابی (آسادا) و ساسازا ورد (سبز)، یا لوبیا مکزیکی و برنج، فلفل قرمز و سس پیکانتا، پر كنيد. با گوكامول، لوبیای تازه پخته شده ، چدار و پنیر های دیگر و خامه ترش ميل كنید.

- دسر تاكو را امتحان کنید: انبه یا پاپایا، نعناع و ماست طعم دار را در نان ذرت مكزيكي تهیه کنید.



+ 0
مخالفم - 0

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

ارسال نظر



کد امنیتی کد جدید

آرادپرداز 468
هواشناسی در مناطقی از شمال، شمال شرق، مرکز و دامنه های البرز و زاگرس بارش پراکنده پیش بینی کرد سخنگوی سازمان آتش نشانی از اطفای حریق در ساختمان اداری وزارت نیرو در محدوده میدان ولیعصر خبر داد ملکی: عملیات لکه گیری و ایمن سازی محیط انجام شد با کانال شبکه خبر به روز باشید: irinn_channel@
سرخط خبرها: