امروز: یکشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 27 May 2018
آخرین به روز رسانی : ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

برنامه غذایی در ژاپن

از نان هاي تهيه شده از ذرت مكزيكي استفاده كنيد،و با استفاده از نرم ترتیل ها به جاي چیپس سرخ شده از چيپس هاي سرخ شده با روغن كم استفاده كنيد.

غذای ژاپنی ها غذایي سالم است

 

در بشقاب هاي زيبا غذا را سرو كنيد

به گزارش خبرخوان اِلیم

فراتر از زیبایی، غذای ژاپنی ها غذایي سالم است. اكثر غذاهاي آن ها داراي  کمترین میزان چربی و کالری مي باشد و به جاي آن حاوي بیشترین انرژی غذایی اعم از غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند برنج و ماكاروني است.در برنامه غذايي شان مقدار زیادی ماهی دارند كه داراي  اسیدهای چرب امگا 3 مي باشد كه جهت داشتن قلبي سالم مورد نياز است . ژاپني ها همچينين از مواد غذایی سویا استفاده ميكنند كه سويا داراي منابع پروتئین کم چرب مي باشد وهمچنین ایزوفلاون هاي محافظ سرطاني را تامين می کند.آن ها مواد مغذي، سبزیجات،گیاهان دارویی و مقدار زیادی از انواع مواد غذايي مصرف مي كنند.


 

  از برنامه غذايي ژاپنی ها الگو بگیرید.

- از چاشنی های چینی استفاده کنید تا به شما کمک کند آهسته تر بخورید. شما گرسنگی و نشانه های سيري  را احساس خواهيد كرد  و از مواد غذایی لذت خواهید برد.

- مواد غذايي را حين خوردن به گونه اي تزيين كنيد كه به چشم زيبا ديده شود .در بشقاب هاي زيبا غذا را سرو كنيد. براي اينكه بشقاب حاوي غذا رنگي ديده شود از مقدار زیادی سبزی استفاده كنيد. با گل های گیاهی، میوه ای، یا گل های خوراکی غذا را تزيين كنيد.


 

پاپ میوه

 پاستا ایتالیایی، risotto و polenta نه تنها کربوهیدرات های پیچیده ای را عرضه می کنند بلكه آنها مكمل هاي خوبي براي سبزیجات رنگي و غنی از فیبر و بخش های کوچکی از گوشت، مرغ و ماهی هستند.

 اما در مورد چربی چه پيشنهادي داريد ؟ امروزه روغن زیتون( اشباع نشده) جهت  سلامت قلب مفيد است.

 برای عطر و طعم غذاهاي  ایتالیایی :

- فابیلی (لوبیای سفید) را به سوپ منیزرتون یا سس ماکارونی اضافه کنید.

- ارباريو آماده با سبزيجات معطر تهیه کنید، میگو پخته یا پنیر رنده شده بيفزاييد.


 

منوهای غذايي مکزیکی نيز داراي  مزایای تغذیه ای مي باشند كه از برخی مواد تركيبي به دست آمده اند. بخش گوشت و مرغ به اندازه كافي مورد نياز است ، تا پروتئین کافی را فراهم کند. لوبیا نه تنها سرشار از پروتئین است بلکه آهن و فیبر نیز دارد. سس گوجه فرنگی  مملو از ویتامین های خاص و آنتی اکسیدان ها : کاروتن، ویتامین C و لیکوپن مي باشد. پنیر (حتی کم چرب) باعث ایجاد کلسیم استخوان می شود. تریتیلا، لوبیا و برنج، کربوهیدرات های پیچیده ای را ارائه می دهند: فقط در روش های آماده سازی غذا که چربی را ميفزاييد دقت كنيد.

- از نان هاي تهيه شده از ذرت مكزيكي استفاده كنيد،و با استفاده از نرم ترتیل ها به جاي چیپس سرخ شده از چيپس هاي سرخ شده با روغن كم استفاده كنيد.

- روش پر كردن را امتحان كنيد. به طور مثال ماهی را با آب لیمو، گوجه فرنگی، پیاز، و سنتور یا سس هاي میوه ای یا مرغ کبابی (آسادا) و ساسازا ورد (سبز)، یا لوبیا مکزیکی و برنج، فلفل قرمز و سس پیکانتا، پر كنيد. با گوكامول، لوبیای تازه پخته شده ، چدار و پنیر های دیگر و خامه ترش ميل كنید.

- دسر تاكو را امتحان کنید: انبه یا پاپایا، نعناع و ماست طعم دار را در نان ذرت مكزيكي تهیه کنید.



+ 0
مخالفم - 0

 

تعداد نظرات: 0
منتشر نشده: 0

ارسال نظر



کد امنیتی کد جدید

آرادپرداز 468
رئیس رسانه ملی: تعهد بانوان فوتسالیست ایران برای معرفی حجاب در رقابت‌های آسیایی به عنوان الگو در خاطره‌ها باقی می‌ماند علی عسکری در مراسم قدردانی از تیم ملی فوتسال بانوان: رسانه ملی با تمام ظرفیت از تیم‌های ملی بانوان حمایت خواهد کرد "الهه احمدی" در ماده ۵۰ متر تفنگ سه وضعیت زنان به نشان طلای جام جهانی تیراندازی اهداف ثابت در مونیخ آلمان دست یافت "آریانا روانبخش" سوار کار ایرانی در رده بزرگسالان مسابقات اتریش در۳ ماده موفق به کسب ۲ نشان نقره و یک برنز شد كنفدراسيون فوتبال آسيا،سردار آزمون مهاجم تيم ملي را درجمع ۵ بازيكن قاره كهن قرارداد كه فرصت درخشش درجام جهاني دارند تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران با پیروزی ۳ ـ ۱ بر هند در جایگاه هفتم آسیا قرار گرفت تیم ملی والیبال ایران در چارچوب هفته نخست رقابت های لیگ جهانی ملت های ۲۰۱۸ نتیجه را ۳ ـ ۱ مقابل ژاپن واگذار کرد "سروش احمدی" در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا نشان نقره و "مهدی خدابخشی" و "احمد محمدی" برنز گرفتند "حسن تفتیان" دونده سرعتی ایران در مسابقات بین‌المللی فوربک فرانسه به مقام قهرمانی رسید. فدراسیون فوتبال مصر درباره حضور" محمد صلاح "درجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پس از مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان اروپا ابراز خوشبینی کرد
سرخط خبرها: